Τριήμερο Θεατρικών Εργαστηρίων

αφισα copy

Τριήμερο Θεατρικών Εργαστηρίων
“Αναλύοντας το σώμα του ηθοποιού:
Πρακτικές και Θεωρία”

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ διοργανώνει Τριήμερο Θεατρικών Εργαστηρίων στις 15, 16 και 17 Απριλίου 2016, στον πολυχώρο τέχνης “ΦΙΞ in art”, 26ης Οκτωβρίου 15, στο παλιό εργοστάσιο του ΦΙΞ, με τίτλο “Αναλύοντας το σώμα του ηθοποιού:Πρακτικές και Θεωρία”

Για δεύτερη χρονιά, ο σύλλογος αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ, συνεχίζοντας τις ποικίλες δράσεις του στην πόλη της Θεσσαλονίκης, προωθώντας την τέχνη του Θεάτρου στα μέλη του, στους επαγγελματίες και ερασιτέχνες λειτουργούς της αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται να γνωρίσει τις διαφορετικές πτυχές αυτής της τέχνης, οργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια μέσα σε ένα τριήμερο Θεατρικών Εργαστηρίων στις 15, 16 και 17 Απριλίου. Σε τρεις αίθουσες ταυτόχρονα, στον ιδιαίτερο χώρο του ΦΙΞ in art, με μία μεγάλη ποικιλία θεματικών, σας προσκαλούμε να συμμετέχετε σε ένα φεστιβάλ θεατρικής επιμόρφωσης και ανταλλαγής απόψεων πάνω στην τέχνη του ηθοποιού και όχι μόνο.

Τα εργαστήρια που θα πραγματοποιηθούν είναι:

1) Body of Essence: Σώμα – Μυαλό – Καρδιά και η ενδυνάμωση του ηθοποιού, (διάρκεια 12 ώρες)
Άννα Γριβάκου, ηθοποιός
Μια εισαγωγή σε έναν τρόπο δουλειάς που σκοπό έχει να αφυπνίσει τις δημιουργικές δυνατότητες της/του ηθοποιού μέσα από την έντονη κίνηση, την απελευθέρωση της φωνής και τη σχέση με τους συνεργάτες. Ένας δρόμος για την προσωπική ενδυνάμωση, αλλά και ευαισθητοποίηση, ώστε η/ο ηθοποιός να αποκτήσει σκηνική παρουσία με ένταση και βάθος και εργαλεία για την αναζήτηση και σύνθεση ενός ρόλου. Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν άνετα ρούχα, που επιτρέπουν την ελευθερία κινήσεων και να γνωρίζουν ένα κείμενο τουλάχιστον 5 σειρών.
Aπευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, χορευτές, φοιτητές και υποψήφιους δραματικών σχολών και όσους επιθυμούν να γνωρίσουν από κοντά μια δυναμική προσέγγιση της τέχνης του θεάτρου.

2) Οι θεραπευτικές ιδιότητες του Θεάτρου (διάρκεια 4 ώρες)
Δημήτρης Δακτυλάς, ηθοποιός-σκηνοθέτης, πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ Βόλου
Εάν σύμφωνα με τον Κλέε, η Τέχνη δεν είναι τίποτε άλλο από αυτό που καθιστά το αόρατο, ορατό και σύμφωνα με τον ορισμό της αρχαίας τραγωδίας από τον Αριστοτέλη, το θέατρο είναι κάθαρση ψυχής, τότε έχουμε μπροστά μας αμέσως τον βασικό άξονα που μας καθοδηγεί άμεσα στις τεράστιες θεραπευτικές ιδιότητες της Τέχνης και συγκεκριμένα του θεάτρου. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις που υποβοηθούν στην απελευθέρωση του σώματος, της σκέψης και του συναισθήματος και ενεργοποιούν την συγκέντρωση στο εδώ και τώρα, επιχειρείται μια προσέγγιση και βιωματική κατανόηση των θεραπευτικών ιδιοτήτων του θεάτρου. Το βιωματικό μέρος πλαισιώνεται θεωρητικά, με διερεύνηση των ερωτημάτων που πρώτος έθεσε ο Αριστοτέλης, στο έργο του «Περί Ποιητικής» καθώς και κατάθεση της πολύχρονης προσωπικής μου εμπειρίας από την δουλειά μου με ηθοποιούς επαγγελματίες, ερασιτέχνες, παιδιά καθώς και την δουλειά του εισηγητή με ομάδες ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, εκπαιδευτικούς καθώς και σε όποιον ενδιαφέρεται για την Τέχνη του Θεάτρου.

3) Αναλύοντας το ρυθμό και την αναπνοή στην κίνηση του ηθοποιού (διάρκεια 8 ώρες)
Αναστασία Θεοφανίδου, χορογράφος
Μέσα από μια σειρά ασκήσεων και κινητικών αυτοσχεδιασμών στόχος είναι η καλύτερη προσέγγιση του κάθε ρόλου και η σημασία που έχει η σωστή χρήση της αναπνοής και του ρυθμού στο σώμα ενός ηθοποιού και γενικότερα ενός ανθρώπου. Όσο περισσότερο στηρίζουμε την υποκριτική με τη σωστή χρήση του σώματος, τόσο το αποτέλεσμα γίνεται πιο ενδιαφέρον και οι διαφορετικοί ρόλοι που καλούμαστε να ερμηνεύσουμε αποκτούν μια ιδιαίτερη προσωπικότητα κάθε φορά.

4) Δημιουργική Γραφή. Η χρήση της αφήγησης πραγματικών γεγονότων στην Φιλονικία του Μαριβώ (διάρκεια 4 ώρες)
Δημήτρης Σπορίδης, ηθοποιός-σκηνοθέτης
Στο εργαστήριο θα μελετήσουμε το έργο του Γάλλου θεατρικού συγγραφέα και παράλληλα θα εντάξουμε πραγματικές ιστορίες των σπουδαστών μέσα στις σκηνές. Με αυτό τον τρόπο θα συνδυάσουμε τον ιδιαίτερο λόγο του Μαριβώ (maurivautage) με ιστορίες του σήμερα (θέατρο ντοκουμέντο).
Απευθύνεται σε φοιτητές Τμήματος Θεάτρου και Δραματικών Σχολών, γαλλικής φιλολογίας, εκπαιδευτικούς β/βάθμιας εκπαίδευσης.

5) Σεμινάριο Εισαγωγής στη Θεατρική Φωτογραφία (διάρκεια 12 ώρες)
Νίκος Τασούλας, φωτογράφος
Ο σκοπός αυτού του πρωτότυπου σεμιναρίου είναι να δώσει στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες τις εισαγωγικές θεωρητικές γνώσεις για μια ιστορική, κοινωνική και κριτική κατανόηση του ρόλου της φωτογραφίας στο θέατρο, αλλά και τα ερεθίσματα για το πέρασμα στο επόμενο στάδιο, δηλαδή τη φωτογράφιση μιας θεατρικής παράστασης και την αξιοποίηση του φωτογραφικού υλικού μέσα από βιωματική προσέγγιση. Μέσα από τη χρήση ποικίλων οπτικών παραδειγμάτων και πλούσιου αρχειακού υλικού οδηγεί την ομάδα των επιμορφούμενων από την ιστορία της θεατρικής φωτογραφίας στις θεμελιώδεις φωτογραφικές έννοιες και τεχνικές καταλήγοντας στη σύγχρονη φωτογραφική πρακτική.

6) Εργαστήριο Υποκριτικής «Ο Χρόνος Μαζί» (διάρκεια 10 ώρες)
Δημήτρης Τσιάμης, σκηνοθέτης-ηθοποιός
Αρχικά, μέσα από ένα συγκεκριμένο σύστημα ασκήσεων της μεθόδου του Jurij Alschitz, οι συμμετέχοντες θα εξασκηθούν στην δημιουργική τους ένταξη μέσα σε ένα καλλιτεχνικό σύνολο και στην ανάδειξη της ατομικότητας και της καλλιτεχνικής τους ταυτότητας μέσα σ’ αυτό. Έπειτα θα διερευνήσουμε την διάσταση του Χρόνου στο Θέατρο, τη σχέση του ηθοποιού με τον χρόνο κατά την θεατρική λειτουργία. Θα δούμε μέσα από ασκήσεις ποιες είναι εκείνες οι ποιότητες που μετασχηματίζουν στη σκηνή τον χρόνο της καθημερινότητας και δημιουργούν έναν ουσιαστικό και δημιουργικό «Χρόνο Μαζί».
Απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους, σπουδαστές δραματικών σχολών και θεατρικών εργαστηρίων.

7)Το Θέατρο του Θεόδωρου Τερζόπουλου (διάρκεια 4 ώρες)
Δρ. Πηνελόπη Χατζηδημητρίου, θεατρολόγος
Στόχος του σεμιναρίου είναι να μας εισάγει στο σκηνοθετικό έργο του Θεόδωρου Τερζόπουλου, ένα έργο ελληνικό και μαζί εντυπωσιακά παγκόσμιο. Ένα έργο που εμπίπτει στην παράδοση των σκηνοθετών-auteur. Από τις ρηξικέλευθες Βάκχες το 1986, που με την ακραία σωματικότητά τους ανέτρεψαν το κυρίαρχο στην Ελλάδα ερμηνευτικό μοντέλο του Μαξ Ράινχαρντ και του κεντροευρωπαϊκού πολιτισμού, μέχρι την αμερικανική Αντιγόνη το 2016, ο Τερζόπουλος αποτελεί μια ιδιότυπη περίπτωση σκηνοθέτη, που διαμόρφωσε τη δική του σκηνική γλώσσα με την πίστη ότι το σώμα φέρει έναν πολιτισμό σε όποιο μήκος ή πλάτος της γης κι αν ζει. Ανάλογη είναι η πεποίθησή του για την αναγκαιότητα ενός θεάτρου όπου κυριαρχεί το εδώ και τώρα του σώματος ως πράξη αντίστασης στην παγκοσμιοποίηση και την εικονική πραγματικότητα.

Αναλυτικό πρόγραμμα εργαστηρίων
Παρασκευή 15/4
Αιθουσα 1: 5-9μμ Τασούλας
Αίθουσα 2: 5-9 Δακτυλάς
Αίθουσα 3: 5-9μμ Γριβάκου
Σάββατο 16/4
Αίθουσα 1: 5-9μμ Τασούλας
Αίθουσα 2: 11-4μμ Τσιάμης 5-9μμ Θεοφανίδου
Αίθουσα 3: 12-4μμ Γριβάκου 5-9μμ Χατζηδημητρίου
Κυριακή 17/4
Αίθουσα 1: 5-9μμ Τασούλας
Αίθουσα 2: 11-4 Τσιάμης 5-9μμ Θεοφανίδου
Αίθουσα 3: 12-4μμ Γριβάκου 5-9 Σπορίδης

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν οι ίδιοι το πλήθος των εργαστηρίων που θα παρακολουθήσουν.

Κόστος συμμετοχής
1 εργαστήριο 20 ευρώ /15 ευρώ Μειωμένο (άνεργοι, φοιτητές, μέλη συλλόγου)
2 εργαστήρια 35 ευρώ /25 ευρώ Μειωμένο
3 εργαστήρια 50 ευρώ /35 ευρώ Μειωμένο

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Λόγω περιορισμένων θέσεων σε κάποια από τα εργαστήρια, δηλώστε συμμετοχή μέχρι και την Τρίτη 12 Απριλίου αποστέλλοντας τη συνημμένη αίτηση στο thea_apof@yahoo.gr
Πληροφορίες στο thea_apof@yahoo.gr και στο 6937618382

ΑΙΤΗΣΗ